fbpx

Facebook Marketing introductie

Leuk dat je aan de slag wilt met Facebook Marketing. Op deze introductie pagina krijg je van ons allerlei tips om jezelf te profileren op Facebook om bekendheid te creëren en eventueel klanten binnen te halen. 

Facebook bedrijfspagina

In deze video krijg je uitleg over het inrichten en onderhouden van je Facebook Bedrijfspagina. Ook laat ik je zien hoe je de tips kunt toepassen. Je bedrijfspagina is het affiche van je praktijk of onderneming op Social Media. Zorg ervoor dat de info klopt en actueel is. Mocht je het prettiger vinden om de tips te lezen  klik dan hier voor het ebook. Sommige tips zijn een beetje technisch, dus dan is de video handig.

Voordat je jouw bedrijfspagina gaat inrichten en onderhouden moet je er eerst een aanmaken. Heb je al een bedrijfspagina? Dan kun je deze stap overslaan.

Stappenplan: Een bedrijfspagina aanmaken.

  • Open Facebook
  • Klik op maken
  • En dan op pagina
  •  Vul vervolgen de gevraagde gegevens in

Klik op de afbeelding om deze te vergroten

23 tips voor een succesvolle bedrijfspagina

netwerk vergroten

Zodra je bedrijfspagina in orde is, dan is het tijd om je netwerk te gaan vergroten. Hieronder een aantal tips:

  • Nodig zoveel mogelijk mensen uit om je pagina te liken
  • Ga op je bedrijfspagina kenbaar maken wat je aanbiedt
  • Ga op je bedrijfspagina vertellen wie je bent en waarom je jouw praktijk of onderneming bent gestart
  • Ga ervaringen delen van mensen die bij jouw zijn geweest voor een behandeling of coachingsgesprek
  • Maak Like en Deel acties zodat iemand een gratis behandeling of coachingsgesprek bij je kan winnen
  • Deel je posts en/of aanbod in verschillende Facebook groepen
  • Hang flyers op
  •  Organiseer kennismakings / info dagen
  • Ga met mensen praten over je praktijk

Naamsbekendheid door het verzamelen van email adressen

Iedereen staat wel ergens ingeschreven om maandelijks of wekelijks een nieuwsbrief te ontvangen. De gedachte achter het versturen van een nieuwsbrief is om bekendheid te geven aan je producten en/of aanbod. En om uiteindelijk iets te verkopen.

Het versturen van e-mails aan (potentiële) klanten wordt ook wel e-mail marketing genoemd. Om te starten met e-mail marketing moet je natuurlijk eerst het e-mail adres van van een (potentiële) klant.

De e-mail adressen kun je op verschillende manieren verzamelen. Dit kan door te vragen mensen zich willen inschrijven op je nieuwsbrief. Of door het aanbieden van een gratis weggever. 

Een gratis weggever zal je nou nog niks zeggen. Maar je hebt vast wel ooit een gratis e-book gedownload of informatie opgevraagd waarbij je eerst je naam en e-mail adres moest achterlaten. Dat gratis e-book is de gratis weggever. Een praktijk of onderneming geeft kennis of informatie gratis weg, in ruil voor jouw e-mail adres.

Met het ontvangen e-mail adres kan er gestart worden met het versturen van een nieuwsbrief of gerichte mails over je product of dienst.

Hiervoor zijn er verschillende programma's die je kan gebruiken. Zoals Mailchimp en Mailblue.

Hieronder vind je een link om het e-book te downloaden met daarin allerlei tips over het maken van een gratis weggever. Ook een video met daarin uitleg hoe je gemakkelijk mooie e-books kunt maken.

Zodra je een gratis weggever hebt gemaakt, plaats dan deze op je website. Het liefst op je homepage zodat mensen deze meteen zien. Ga het ook delen op Facebook en koppel deze aan de actieknop op je bedrijfspagina. Tip 3 van de succesvolle bedrijfspagina.

Ook vind je hieronder video's over Mailchimp en Mailblue. Mocht je handig zijn in het maken van pagina's voor je website, bekijk dan de video over het maken van de landingspagina en hoe je deze kunt koppelen aan e-mail programma.

Even kort een technisch stukje over hoe de gratis weggever gedownload kan worden.

  • Potentiële klanten klikken op de link om je gratis weggever te downloaden.
  • Ze komen een pagina van jouw website, deze wordt ook wel landingspagina genoemd. Op deze pagina moet men de naam en e-mail adres achter laten voor de gratis weggever. Voorbeeld van een landingspagina vind je in de video over de landingspagina.
  • Na het invullen van de gegevens worden ze naar de volgende pagina gestuurd, dit wordt ook wel de bedanktpagina genoemd. Op de deze pagina kun je zeggen 'bedankt voor het downloaden ...' en op deze pagina kun je eventueel je e-book neerzetten.
  • Ondertussen is het e-mail adres in je lijst gekomen van Mailchimp of Mailblue. Je kan instellen dat als dit gebeurd, dat er automatisch een mail naar die persoon wordt gestuurd. Je kan hierin nogmaals de gratis weggever inzetten of wat meer info geven over het webinar dat gaat geven bijvoorbeeld. 

Het bovenstaande klinkt wat ingewikkeld, maar als je het eenmaal door hebt valt dit wel mee. Mocht je er zelf niet uit komen, vraag dan je website bouwer om hulp. Die kan je hier vast en zeker mee helpen. 

www.beacon.by voor het maken van e-books

Tip

Maak gebruik van www.canva.com om posters en afbeeldingen te maken. Let op dat je gebruik maakt van eigen foto's of auteursrechtvrije afbeeldingen van www.pixabay.com bijvoorbeeld.

De landingspagina

De bedanktpagina

Mailchimp

Mailblue

Landingspagina koppelen aan e-mail marketing

Door al het bovenstaande te doorlopen kun je een begin maken aan je netwerk en bekendheid. Wil je het groter aan gaan pakken dan kun je betaald gaan adverteren op Facebook. Je kan dan bijvoorbeeld adverteren met je gratis weggever om zo meer e-mail adressen te verzamelen of direct je dienst aanbieden.

Vanuit Hart&Ziel - www.vanuit-hartenziel.nl - www.training.vanuit-hartenziel.nl - info@vanuit-hartenziel.nl