Facebook bedrijfspagina
In deze video krijg je uitleg over het inrichten en onderhouden van je Facebook Bedrijfspagina. Ook laat ik je zien hoe je de tips kunt toepassen. Je bedrijfspagina is het affiche van je praktijk of onderneming op Social Media. Zorg ervoor dat de info klopt en actueel is. Mocht je het prettiger vinden om de tips te lezen klik dan hier voor het ebook. Sommige tips zijn een beetje technisch, dus dan is de video handig.
Voordat je jouw bedrijfspagina gaat inrichten en onderhouden moet je er eerst een aanmaken. Heb je al een bedrijfspagina? Dan kun je deze stap overslaan.
Stappenplan: Een bedrijfspagina aanmaken.
Klik op de afbeelding om deze te vergroten

23 tips voor een succesvolle bedrijfspagina
netwerk vergroten
Zodra je bedrijfspagina in orde is, dan is het tijd om je netwerk te gaan vergroten. Hieronder een aantal tips:
Naamsbekendheid door het verzamelen van email adressen
Iedereen staat wel ergens ingeschreven om maandelijks of wekelijks een nieuwsbrief te ontvangen. De gedachte achter het versturen van een nieuwsbrief is om bekendheid te geven aan je producten en/of aanbod. En om uiteindelijk iets te verkopen.
Het versturen van e-mails aan (potentiële) klanten wordt ook wel e-mail marketing genoemd. Om te starten met e-mail marketing moet je natuurlijk eerst het e-mail adres van van een (potentiële) klant.
De e-mail adressen kun je op verschillende manieren verzamelen. Dit kan door te vragen mensen zich willen inschrijven op je nieuwsbrief. Of door het aanbieden van een gratis weggever.
Een gratis weggever zal je nou nog niks zeggen. Maar je hebt vast wel ooit een gratis e-book gedownload of informatie opgevraagd waarbij je eerst je naam en e-mail adres moest achterlaten. Dat gratis e-book is de gratis weggever. Een praktijk of onderneming geeft kennis of informatie gratis weg, in ruil voor jouw e-mail adres.
Met het ontvangen e-mail adres kan er gestart worden met het versturen van een nieuwsbrief of gerichte mails over je product of dienst.
Hiervoor zijn er verschillende programma's die je kan gebruiken. Zoals Mailchimp en Mailblue.
Hieronder vind je een link om het e-book te downloaden met daarin allerlei tips over het maken van een gratis weggever. Ook een video met daarin uitleg hoe je gemakkelijk mooie e-books kunt maken.
Zodra je een gratis weggever hebt gemaakt, plaats dan deze op je website. Het liefst op je homepage zodat mensen deze meteen zien. Ga het ook delen op Facebook en koppel deze aan de actieknop op je bedrijfspagina. Tip 3 van de succesvolle bedrijfspagina.
Ook vind je hieronder video's over Mailchimp en Mailblue. Mocht je handig zijn in het maken van pagina's voor je website, bekijk dan de video over het maken van de landingspagina en hoe je deze kunt koppelen aan e-mail programma.
Even kort een technisch stukje over hoe de gratis weggever gedownload kan worden.
Het bovenstaande klinkt wat ingewikkeld, maar als je het eenmaal door hebt valt dit wel mee. Mocht je er zelf niet uit komen, vraag dan je website bouwer om hulp. Die kan je hier vast en zeker mee helpen.
www.beacon.by voor het maken van e-books
Tip
Maak gebruik van www.canva.com om posters en afbeeldingen te maken. Let op dat je gebruik maakt van eigen foto's of auteursrechtvrije afbeeldingen van www.pixabay.com bijvoorbeeld.
De landingspagina
De bedanktpagina
Mailchimp
Mailblue
Landingspagina koppelen aan e-mail marketing
Door al het bovenstaande te doorlopen kun je een begin maken aan je netwerk en bekendheid. Wil je het groter aan gaan pakken dan kun je betaald gaan adverteren op Facebook. Je kan dan bijvoorbeeld adverteren met je gratis weggever om zo meer e-mail adressen te verzamelen of direct je dienst aanbieden.
Vanuit Hart&Ziel - www.vanuit-hartenziel.nl - www.training.vanuit-hartenziel.nl - info@vanuit-hartenziel.nl