Geplaatst op

10 tips om (energetisch) in balans te blijven tijdens de corona weken

Je hoofd drie weken lang koel houden is jammer genoeg niet reëel. Er zullen momenten zijn dat jij en je kind(eren) overlopen. Dat is ook niet gek als je de hele dag op elkaars lip zit of een slag in de rondte werkt in de zorg of in een andere vitale sector. We zijn allemaal mensen en met name nu komt er extra druk op jullie schouders. Daarom hebben we 10 tips voor jullie klaar staan om de komende weken door te komen.

1. De belangrijkste tip die we je geven:  Zorg samen met je partner voor je kind(eren), zeker NU. Verdeel de zorg voor de kinderen zodat je oplaad tijd hebt. Ben je alleenstaand? Schakel dan hulp in van een dierbare.

2. Zorg extra goed voor jezelf, zodat jullie ouders kunnen opladen als je dit nodig hebt. Jullie als ouders zijn de basis van het gezin. Als jullie gestrest of onrustig zijn, heeft dit zijn doorwerking op je kind(eren). Zorg ook voor innerlijke rust door middel van meditatie. 

3. Zorg ook voor ontspanning en plezier bij jezelf en je  kinderen. Voor iedereen is het een vreemde en spannende periode. Je kind(eren) weten net als jullie ouders, niet goed waar ze aan toe zijn. Wat kan leiden tot extra spanningen. Door middel van ontspanning, beweging en plezier kunnen ze de spanningen en de zorgen even loslaten.

4. Voor de kinderen is nu alles anders. Hun vaste structuur is weg, creëer daarom structuur. Begin de ochtend samen met het ontbijt en maak een dagplanning. 

5. Begin en eindig de dag samen met een positieve gedachte. Een positieve mindset is nu erg belangrijk. Waar je je op focust, trek je aan. 

Lekker in je vel met het hele gezin

Met onze leuke, speelse en leerzame online training: (Her)Ontdek spelenderwijs de kracht van je gezin. Raak weer afgestemd op elkaar en groei samen (op) tijdens deze mooie ontdekkingsreis naar de 7 levenskrachten.
Om deuren te openen naar meer onderlinge verbinding, (zelf)liefde, plezier, jezelf, je intuïtie, (innerlijke) rust en ontspanning!

Thuiskomen bij jezelf via je chakra's

Open de deur naar je hart en ga op ontdekkingsreis naar jezelf. Door middel van de 8 levenskrachten en meditaties gericht op het in balans brengen, opruimen van blokkades en helen van je chakra's waardoor lichamelijke, psychische en emotionele klachten kunnen verdwijnen.

6. Het hoeft niet perfect te gaan. Lukt het een keer niet, dan is dat ook oké. Haal diep adem en tel tot 10 en haal nog een keer adem. Bekijk waar het echt omdraait. Is het belangrijker dat het huiswerk af is of dat je verbinding hebt en elkaar blijft zien in deze pittige periode waar we in liefde door heen mogen.

7. Als het even teveel is huil, ben even boos en zie het even niet meer zitten. Spreek het uit en ontlaadt. Bij je partner of bel een vriend of vriendin. Des te eerder is het gevoel voorbij.

8. Schroom niet om de tv of tablet aan te zetten als het even te veel is. Doe wat voor jullie als gezin werkt. Kijk niet naar anderen. Al kijkt je kind(eren) een halve dag tv, als dat is wat iedereen of jij als ouder nodig hebt om op te laden en de rest van de week wel aan kan, dan zeggen wij DOEN. Niemand kan in jouw schoenen staan en jij zult de klus zelf moeten klaren. 

9. ​Neem de dag zoals deze is. Denk positief en blijf in het nu. Je kinderen zullen een keer ruzie maken, maar even later zitten ze weer heerlijk te spelen. Go with the flow.​​

10. Maar vooral doe het samen als gezin, als een team. Ben er voor elkaar, pak elkaar vast of geef elkaar een extra knuffel als het even niet meer gaat. Wissel elkaar af in de zorg voor je kind(eren), zodat je even wat tijd hebt voor jezelf. Mochten jullie allebei thuis werken, zoek hier dan samen een goede balans in.

Wil jij handvatten om deze tips effectief uit te voeren?

Wordt dan GRATIS lid van onze besloten Facebook groep 'Heel je eigen leven voor jou en je kind'. In de groep laten we je kennis maken van de 7 levenskrachten die wij zelf gecreëerd hebben. Je ontdekt o.a. hoe je jouw emoties en gedachten zoveel mogelijk de baas blijft, hoe jij voor jezelf kan zorgen zodat je de zorg voor je kind(eren) kan dragen de komende weken.

Hoe je structuur aanbrengt, maar ook hoe jullie je lichaam kunnen laten ontspannen door middel van beweging, meditatie en massage. Maar ook hoe jij en je kinderen zich energetisch kunnen reinigen en beschermen tegen de lagere, negatieve energieën en angstgedachten.

Ook is hier ruimte om vragen te stellen en om ervaringen te delen.